• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار آزادگان جهان و یاران باوفایش را تسلیت عرض می نماییم + فیلم

  • کد خبر : 17335
  • 19 جولای 2023 - 12:05

ماه محرم یادآور شجاعت، ایستادگی، مقاومت، ایثار و از جان گذشتگی بزرگ مردانی است که مسیر حق از باطل را تشخیص داده بودند و برای رسیدن به عشق و آزادگی جان و مال خود را فدا کردند.

به گزارش فراق، واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش بقای دین و انسانیت را تضمین کرد. امام حسین (ع) در واپسین لحظات حیات پربار خویش با جمله «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید» دشمنان دین را به رهایی از اسارت و بندگی نفس فراخواند.

واقعه عاشورا کامل ترین نمونه تقابل کفر و ایمان و مبارزه حق علیه باطل است که آثار آن در تمامی ابعاد تاریخ شیعه و در زندگی مردان و زنانی که در مکتب عاشورا درس آموخته اند مشهود می باشد. واقعه عاشورا یک رویداد ساده نیست، یک دانشگاه، یک مکتب و یک بینش است. فرصتی ارزشمند برای آموختن مهمترین درس ها همچون ذلت‌گریزی، ستم‌ستیزی و حمایت از دین و پایبندی به آداب و اصول اسلامی است.

امروز نیز بر ما لازم است با پیروی از مکتب عاشورا و با الهام از واقعه عاشورا و درک ماهیت پیام و قیام سیدالشهدا (ع ) بتوانیم با تفکر و تعمق در واقعه کربلا و تمسک به ریسمان مودت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در مسیر سعادت و کمال گام برداریم و نمونه شایسته‌ای از شاگردان و پیروان مکتب عاشورا باشیم و همواره در راه احیاء امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز که از مهمترین اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع) است گام برداریم.

پایگاه خبری-تحلیلی فراق، فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار آزادگان جهان، امام حسین علیه السلام  و یاران با وفایش را به پیشگاه حضرت صاحب الزمان (عج) و تمامی شیعیان و عاشقان آن حضرت تسلیت عرض نموده و از تمامی همراهان همیشگی خود التماس دعا دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=17335

نوشته های مشابه