• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

خشم فرقه رجوی از افشاگری‌ها درباره اقدامات تروریستی منافقین: فرقه رجوی، سیاست حمله سایبری در فضای مجازی را  در دستور کار قرار داد

  • کد خبر : 16912
  • 28 آگوست 2018 - 17:17

هرچند در دهه‌های اخیر پیشرفت‌های علمی و فنّاوری باعث ارتقای زندگی انسان‌ها شده است، اما استفاده تروریست‌ها و مجرمان از فنّاوری‌های روز  مانند ورود به حریم خصوصی افراد و اخاذی از آن‌ها، انجام خرابکارهای سایبری، جاسوسی و صدها مورد دیگر باعث شده تا این پیشرفت‌ها تهدیدی برای انسان‌ها باشند. براین‌اساس در سال‌های اخیر تمام کشورهای دنیا تلاش کرده‌اند راهکارهایی را برای محدودسازی دسترسی مجرمان و تروریست‌ها از فنّاوری روز بکار بگیرند.

فضای مجازی یکی از قابلیت‌هایی است که هرچند در سال‌های اخیر باعث بهبود ارتباطات مردم با یکدیگر شده است اما استفاده تروریست‌ها برای انجام اقدامات خرابکارانه و یا به دامن انداختن افراد ناآگاه و جذب نیرو از این طریق باعث شده تا بسیاری از کشورها درصدد مقابله با فعالیت تروریست‌ها در فضای مجازی برآیند. در این میان حتی کشورهایی که مدعی دموکراسی و آزادی بیان هستند نیز از شرکت‌های بزرگی که خدمات در فضای مجازی ارائه می‌دهند درخواست کرده‌اند تا اطلاعات فعالیت گروه‌های تروریستی را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

ایران نیز مانند سایر کشورها در سال‌های اخیر با توسعه فضای مجازی بسترهای ارتقای تبادل ارتباطات را فراهم کرده است اما در این میان گروه‌هایی مانند منافقین هستند که تلاش می‌کنند تا از بسترهای ایجادشده برای انجام اقدامات خرابکارانه در کشور استفاده کنند. فرقه تروریستی رجوی(منافقین) در چند سال اخیر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود را تروریسم سایبری قرار داده است. این سازمان در کنار تلاش برای خط‌دهی به اعضای خود برای ایجاد اغتشاش در کشور از طریق فضای مجازی، سعی کرده تا با انتشار اخبار جعلی و دروغ، رابطه بین نظام و مردم را تضعیف کند.

منافقین برای رسیدن به این هدف صدها حساب جعلی در فضای مجازی مانند اینستاگرام و توییتر و… ایجاد کرده و در آن هرروز صدها خبر دروغ منتشر می‌کند. البته منافقین به این مسئله بسنده نکرده و سعی کرده تا از بستر فضای مجازی برای انجام خرابکاری علیه نهادهای مختلف و جاسوسی و استخراج اطلاعات محرمانه استفاده کند. براین‌اساس جمهوری اسلامی ایران نیز به‌منظور حفظ امنیت شهروندان خود تلاش کرده تا با انجام اقدامات پیشگیرانه فعالیت‌های خرابکارانه منافقین در فضای مجازی را خنثی کند. بااین‌حال به‌دلیل منفوریت منافقین در بین مردم، بسیاری از افراد به‌صورت شخصی در فضای مجازی در کنار سایر مطالب در برهه‌های مختلف و به‌خصوص زمان‌هایی که فرقه اقدامات ضدایرانی خود را تشدید می‌کند، فعالیت‌های تروریستی این فرقه در طول چند دهه گذشته را افشا می‌کنند. این موضوع سبب خشم مسئولان منافقین شده است به طوری که درصدد برآمده تا با منتسب‌کردن این افراد به حکومت، منفوریت خود در بین مردم ایران را منکر شوند.

همچنین فرقه اخیراً سیاست حمله سایبری و هک افرادی را که در فضای مجازی مطلب علیه منافقین منتشر می‌کنند، در دستور کار قرار داده است. در این راستا در روز ۵ شهریور سازمان با انتشار بیانیه‌ای از هک سایت‌ها و صفحاتی که در فضای مجازی علیه منافقین فعالیت می‌کنند، استقبال کرده و هم‌زمان اعضای خود را تشویق به تداوم فعالیت‌های تروریستی در فضای مجازی می‌کند. نگاهی به بیانیه سازمان نشان‌دهنده خشم مسئولان آن از افشاگری‌هایی مردمی اقدامات تروریستی منافقین دارد. این مسئله نشان می‌دهد که اکنون فضای مجازی به یکی از بسترهای مناسب برای آگاه‌سازی مردم در خصوص فعالیت‌های منافقین تبدیل‌شده است و براین اساس هم‌زمان با اتخاذ راهکارهای لازم برای مقابله با اقدامات خرابکارانه آن‌ها در فضای مجازی باید روند افشاگرانه مردمی علیه آن‌ها ادامه بیابد تا بسیاری از افراد از خیانت‌هایی که منافقین به ایران کرده‌اند، آگاه شوند.

یادداشت از دکترسیدمحسن موسوی‌زاده

 انتهای پیام /  بنیاد هابیلیان

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=16912

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی