• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اقدام ننگین فرقه رجوی با همدستی نهادهای بین المللی: کمیساریا، دستور تخلیه هتل جداشده ها را صادر کرد / فرقه ضدبشری رجوی از این اقدام سودی نخواهد برد

  • کد خبر : 16526
  • 11 آگوست 2018 - 8:44

گزارشات رسیده و موثق از آلبانی حاکی از آن است که کمیساریای سازمان ملل در آلبانی (رمسا) به اعضای جداشده مستقردرهتل این کمیساریا اعلام کرده می بایست این محل را تخلیه و برای خودمحل استقرار جدید درنظر بگیرند.

خبرهای نگران کننده دیگر حاکی از قطع مستمری این اعضا در آخر این ماه است. درحالی که بیش از دو سال از انتقال اعضا از عراق به آلبانی می گذرد ولی اعضای فرقه و به خصوص جداشدگان در بلاتکلیفی و سردرگمی درخصوص اخذ پناهندگی و اقامت و یا ویزا برای خروج به سر می برند.
بر اساس قوانین پناهندگی سازمان ملل فرد پناه جو می بایست از لحظه ورود به خاک کشور مقصد براساس قوانین مورد مصاحبه قرار گرفته و از طرف اداره مهاجرت تعیین موقعیت گردد. ولی گویا کشور آلبانی از این قاعده مستثنی است.

واقعیت های به دست آمده از مراجعات و تحقیقات اعضا جدا شده به کمیساریای آلبانی گویای این است که از بدو ورود اعضا از خاک عراق یک قرارداد وتوافق ننگین بین رجوی با مسئولین دولت و کمیساریا در آلبانی صورت گرفته است. براین اساس اعضا پناهنده محسوب نگردیده بلکه به عنوان ساکنین موقت و درشرایط ترانزیت بحساب می آیند .سران فرقه در وحشت از احتمال جدایی اعضا در خاک آلبانی وتلاش برای انتقال از خاک این کشور به کشورهای اروپایی حق استفاده از قوانین پناهندگی فردی، حق اقامت، حق کار و کسب، ویزا برای خروج را از آنها سلب نموده وتمام آن را خودشان ضمن لابی گری با دولت آلبانی وکمیساریا و دولت آمریکا برعهده گرفته اند.
بعد از استقرار کامل اعضا درخاک آلبانی مسئولین فرقه از این تنفیذ غیرقانونی اختیارات در راستای اهرمی برای سرکوب وجلوگیری از جدایی اعضا استفاده نمودند. اعضایی که می خواستند از حق قانونی خود برای خروج استفاده کنند بلافاصله مستمری پناهندگی آنها توسط فرقه رجوی قطع می شد وآنها بامشکلات متعددی در زمینه تامین اولیه ترین مایحتاج زندگی وخورد وخوراک ومسکن مواجه می شدند ولی اراده سترگ اعضای جان به لب آمده از ظلم و استثمار تشکیلاتی رجوی باعث شده آنها تمامی این مشکلات ومحدودیت ها را به جان بخرند و آزادی و حق تعیین سرنوشت را انتخاب کنند. کمیساریای سازمان ملل متحد وسران فرقه درنهایت درمقابل شکوه پایداری واراده خلل ناپذیر اعضای جداشده زانوزد وحقوق اساسی آنها را به رسمیت شناخت.
ولی به دنبال موج فزاینده جدایی و ریزش نیروها و موفقیت های اولیه انها در خروج از آلبانی که باعث تشویق هرچه بیشتر اعضای زندانی درکمپ موسوم به اشرف سه گردید رجوی ها باز هم برای متوقف کردن روند جدایی نیروها وایجاد یاس وناامیدی درمیان آنها مجددا فشار را بر کمیساریا افزایش داد به طوریکه این بار از کمیساریا خواهان اخراج اعضای جداشده از هتل های مربوط به کمیساریا گردیده است.

خبرهای دریافتی حاکی از این است که از روزهای گذشته تخلیه هتل شروع شده است واعضای جدا شده سرگردان در شهر و آواره شده اند. وضعیت نابسامان جداشدگان از طرف دیگر موجب نگرانی عمیق خانواده ها گردیده به طوریکه از سفارت ایران درآلبانی خواستار مداخله و حل این اقدام ضدانسانی گردیده اند. نقض اولیه ترین حقوق پناهندگی و به گروگان گرفتن اعضایی که سالیان عمر وجوانی خودرا درفرقه تباه کرده اند یک اقدام بیشرمانه ونقض حقوق بشر است. تمامی وجدان های بیدار، نهادهای حقوق بشری، اعضای جداشده در سراسر جهان و دولت های مدعی حمایت از حقوق بشرمی بایست درمقابل این اقدام ضدانسانی ساکت ننشسته و با هر شیوه ای آن را افشا نمایند. بی شک فرقه ضدبشری رجوی از این اقدام ننگین سودی نخواهد برد.

یادداشت از علی اکرامی

انتهای پیام / انجمن نجات مرکز خوزستان

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=16526

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی