• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

گزارش خبرنگار فراق از نشست مسؤول کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان کشورِ آلبانی با جمعی از جدا شده ها: بیم ها و امید ها درباره مستمری جدا شده های فرقه رجوی

  • کد خبر : 16488
  • 07 آگوست 2018 - 11:24

مسؤول کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان کشورِ آلبانی گفت: با توجه به اتمام مدت توافق این سازمان از این پس مستمری ماهانه جداشده های فرقه رجوی به حساب خود فرد واریز نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی فراق در آلبانی، این مسؤول روز دوشنبه ۱۵ مرداد در نشست با جمعی از جدا شده های فرقه رجوی در این کشور اظهار داشت: سازمان ملل به هیچ پناهجو، حقوقی نمی دهد و سابقه هم نداشته که چنین کمکی بکند ولی به طور استثنا برای جدا شده های از فرقه رجوی این کمک را برای مدتی انجام داد.
وی افزود: کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان آلبانی به هر یک از جداشده های فرقه رجوی ۳۰ هزار لک پرداخت می کرد و این موضوع طبق قرارداد، شش ماه بیشتر نبود وهمچنین تمام نفراتی که از ما کمک مالی می گرفتند آن توافق را امضا کردند.
این مسؤول گفت: ما با دولت آلبانی توافق هایی در زمینه ادامه این روند امضا کردیم اما هنوز دولت آلبانی آن را اجرایی نکرده است.
وی با اشاره به اینکه کمیساریا همچنان به کمک های معنوی خود مثل برگزاری دوره های مختلف مانند زبان، رانندگی، آشپزی و کاریابی ادامه می دهد افزود:کمیساریا سعی زیادی دارد تا دولت آلبانی را متقاعد کند که به جداشده های فرقه رجوی تمام مدارک لازم صادر شود تا در ارتباطات روزانه خود دچار مشکل نشوند.
وی ادامه داد: اعضای جدا شده باید با حفظ آرامش و بدون خشونت تمام سعی خود را برای رسیدن به اولویتهای خود انجام دهند.
وی همچنین با اعلام اینکه کمیساریا تا همیشه در آلبانی ماندگار و مستقر نیست افزود: جداشده ها باید امورات خود را با دولت آلبانی به سرانجامی برسانند.
او گفت: در خصوص مستمری ماهانه برای افراد، هنوز تصمیم نهایی به قطع کامل نگرفتیم و تا آخر ماه جاری امکان دارد کمیساریای عالی پناهندگان تصمیم نهایی را اتخاذ نماید.
وی همچنین در پاسخ به سوال برخی از جداشده ها در مورد اینکه به برخی فقط گفته شده کمک مالی قطع می شود ولی به برخی دیگر بدون امضا مبلغ واریز می شود گفت: این موضوع به زودی برای همه ابلاغ و به یک صورت رفتار خواهد شد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره فعالیت کمیساریا جهت کاریابی برای جداشده ها گفت: این موضوع با قوت در حال پیگیری است.
به دنبال این موضوع خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی فراق با جمعی از خانواده های اسیران فرقه رجوی نیز گفت و گویی انجام داد.
اغلب خانواده های اسیران فرقه رجوی ضمن اعتراض به این موضوع خواستار ورود سریع نهادهای مسؤول به این مساله و ارائه راه حل شدند.
مادر یکی از اسیران فرقه رجوی در این باره گفت: ما انتظار داریم نهادها و سازمان های بین المللی در این زمینه احساس مسؤولیت کرده و به وضعیت جدا شده ها رسیدگی کنند.
فاطمه حسین زاده، افزود: ما از شنیدن این خبر نگران شدیم و امیدواریم مسؤولان و خانواده ها با اتحاد و هماهنگی پیگیر این موضوع باشند.
علیرضا محبی نیا، برادر یکی از اسیران فرقه رجوی هم ضمن اعتراض شدید به این تصمیم کمیساریا گفت: اگر این موضوع حل نشود، افرادی که خواستار جدایی از فرقه هستند ممکن است در تصمیم خود دچار اختلال شوند.
پدر یکی دیگر از اسیران فرقه رجوی هم با اعلام نگرانی خود از این تصمیم گفت: ما خانواده ها خواستار برخورد سریع مجامع بین المللی و ارائه راهکار در این خصوص هستیم.
محمد بیگ علیزاده با اشاره به اینکه مساله مسکن و خوراک هم اکنون مهمترین دغدغه جداشده هاست گفت: باید شرایطی فراهم آید تا اعضای جدا شده به راحتی برای آینده خود بتوانند تصمیم درست بگیرند.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=16488

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی