• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

طوفان توئیتری علیه سخنرانی ضد ایرانی وزیر امور خارجه آمریکا / اغلب کاربران، دولت آمریکا را به عنوان حکومتی غیرقابل اعتماد و نقض کننده دموکراسی عنوان کردند

  • کد خبر : 16047
  • 23 جولای 2018 - 11:08

همزمان با انتشار خبر دیدار وزیر خارجه آمریکا با جمعیتی از ایرانیان آمریکا، کاربران فضای مجازی راس ساعت ۱۰ شب به اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا نه گفتند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود نوشته بود که در ۲۲ ژوئیه منتظر تماس با جامعه ایرانی-آمریکایی در کتابخانه ریگان هستم. ما از مردم پرافتخار ایران در مبارزه برای آزادی، عدالت و احترام به حقوق انسانی‌شان حمایت می‌کنیم.

سخنرانی مایک پمپئو تاکید بر تکرار سیاست فشار مالی و رسانه ای بود، رویکردی که طی سالیان متمادی علیه تهران اجرا شده است.

سخنرانی پمپئو،«حمایت از صداهای ایرانی» نام داشت.البته صداهایی که خود و رئیس کاخ نشینش دوست دارند بشنوند. دولت ترامپ فقط صداهایی را می شنود که خواهان وضع تحریم و اقدام نظامی هستند. دولتی های آمریکا همان هایی هستند که صدای مخالفان عهدشکنی در برجام و فریاد هواداران دیپلماسی را نشیندند. آنها فقط از صداهایی حمایت می کنند که در راستای سیاست های ضدایرانی و خشونت سیاسی و دیپلماتیک بازتولید می شود.

کاربران فضای مجازی نسبت به این اظهارات ساکت ننشستند و راس ساعت ۱۰ با انتشار هشتگ  StopMeddelingInIran به معنی «نه به مداخله در ایران» پاسخی به اقدامات مداخله جویانه آمریکا دادند. اغلب کاربران در این اعتراض دولت آمریکا را به عنوان حکومتی غیرقابل اعتماد و نقض کننده دموکراسی عنوان کردند.

 تصویر زیر به عنوان دعوت نامه این جریان در فضای مجازی دست به دست می‌شد.

پیش از این نیز رویترز با انتشار گزارشی به نقل از شماری از مقام‌های آمریکایی از راه‌اندازی کارزاری تبلیغاتی علیه حکومت ایران از سوی دولت دونالد ترامپ خبر داده بود. این کارزار توسط مایک پمپئو وزیر خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا حمایت می‌شود.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=16047