• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

کاربران ایرانی در فضای مجازی علیه جنایت‌های منافقین توفان توئیتری به راه انداختند / منافقین آرزوی خود را به گور می برند / اینستاگرام اقدام به حذف پست «وحید یامین پور» علیه منافقین کرد

  • کد خبر : 15643
  • 01 جولای 2018 - 16:42

گردهمایی سالانه منافقین در پاریس با حضور حامیان کودک‌کش و جلاد آنها مثل هرساله در پاریس برگزار می‌شود، شهری که نماد آزادی است ولی تنها برای کسانی که با سیاست‌های آنها همسو باشند آزادانه زیستن مجاز است، حتی اگر دستت به خون ۱۷ هزار انسان بی‌گناه آلوده باشد.

فرقه‌ای که رهبران آن علیه ملت ایران در جنگ تحمیلی مشارکت داشتند و با جاسوسی برای صدام حسین سعی در خوش‌خدمتی به ماشین جنگی صدام و خیانت به مردم خود داشتند. حضور در عملیات گسترده نظامی علیه کشور ایران با عنوان «فروغ جاویدان» (مرصاد) و ترورهای مختلف در گوشه و کنار کشور به‌منظور ساقط کردن انقلاب گوشه‌ای از جنایت‌های فرقه تروریستی منافقین است.

هرساله این فرقه با حمایت‌های مالی و رسانه‌ای استکبار در پاریس همایشی ترتیب می‌دهد و آرزوهای طولانی خود را بازگو می‌کند، آرزوهایی که با خود به گور برده‌اند. آرزوهایی که رهبر قبلی این فرقه (مسعود رجوی) در گور تنهایی خود با آنها روزگار پس از مرگ را سپری می‌کند و مریم (شریک و همدست مسعود) هم دیر یا زود آنها را با خود به گور خواهد برد.

این همایش بازتاب‌های گسترده‌ای در فضای رسانه‌های غربی دارد و چند سالی است کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی با پرداختن به جنایت‌های این فرقه جنایتکار و آدم‌کش به یادآوری اقدامات تروریستی آنها می‌پردازند. امسال نیز شاهد حضور گسترده و دسته‌جمعی کاربران ایرانی در ترند کردن (روال و برجسته کردن یک موضوع) در شبکه‌های اجتماعی بودیم. هشتگ #هزار_جلاد_هزار_اشرف هشتگی بود که طی روزهای هفته گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت و کاربران شبکه‌های اجتماعی با بازخوانی برگ‌های تاریخ که جنایت‌های این گروهک در آن ثبت است، به مخاطبان دیگر جنایت‌های آنها را یادآوری می‌کردند.

نمایاندن چهره تروریست با BanTerrorOrg#

تا این‌که شب گذشته به صورت دسته‌جمعی هشتگ BanTerrorOrg# به صورت عمومی مورد استفاده کاربران قرار گرفت و تبدیل به هشتگ ترند سراسری شد تا به جهانیان اثبات شود که گروهکی که در پاریس آزادانه میتینگ برگزار می‌کند و نه تنها نهادهای حقوق بشری اعتراضی نمی‌کنند بلکه از آنها حمایت نیز می‌کنند، دستشان به خون زنان، مردان و کودکان ایرانی آلوده است. این هشتگ در ساعات پایانی روز جمعه و همزمان با برگزاری همایش سالانه منافقین در پاریس به کار بسته شد و کاربران با ادبیات‌های گوناگون به ماجرای منافقین اشاره می‌کردند. از انتشار عکس‌های شهدای ترور تا حرکات منافقانه مسعود در سال‌های جنگ تحمیلی! همه اینها به صورت خودجوش و با هدف معرفی چهره واقعی فرقه مورد حمایت دولت‌های غربی صورت گرفت، تا جهانیان بدانند منادیان حقوق بشر از چه گروه‌های جنایتکاری حمایت می‌کنند.

۵۰ هزار هشتگ

این هشتگ که از ساعات ابتدایی غروب جمعه در پست‌ها مورد استفاده قرار گرفت، طی حدود ۲۰ ساعت بیش از ۵۰ هزار هشتگ از آن در پست‌ها به صورت پست، منشن و بازنشر پست‌ها مورد استفاده کاربران قرار گرفت که این نشان از عمق تنفر مخاطبان نسبت به فرقه رجوی دارد. فرقه ای که رفتارهای خصمانه نسبت به اعضایش نیز بر همه آشکار است که با مرور خاطرات اعضای بریده یا جداشده از این فرقه می‌توان به اوج آنها پی برد. ۷۰۰۰توییت تعداد اصلی توییت‌هایی است که با این هشتگ منتشر شده و شامل موضوعاتی مانند کاریکاتور، متن، طنز و… بوده است.

در این توفان مجازی که در شبکه‌های اجتماعی و به‌طور ویژه در «توییتر» ایجاد شده اتفاقات جالبی نیز رقم خورده که به اختصار به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. ثبت۲۵۰ توییت در دقیقه یکی از رکوردهایی است که ‌شنبه شب کاربران فضای مجازی به آن دست یافتند، موضوعی که در شبکه‌های اجتماعی بی‌سابقه بوده و برای اولین بار شاهد آن هستیم که باز هم نشان‌دهنده حجم تنفر ایرانیان از منافقین است. همچنین ثبت رکورد ۱۹۷۹ توییت در ۲۰ دقیقه نیز دیگر موضوعی است که در همایش «فجازی» (فضای مجازی) کاربران ایرانی در هشتم تیر رقم خورد که باز هم اتفاق جدیدی در نوع خود محسوب می‌شود.

مردان بیشتر از زنان

یکی از آمارهای جالب توجهی که مراکز آماری در فضای مجازی ارائه کرده‌اند، نسبت کاربران مرد و زن مشارکت‌کننده در حرکت جمعه‌شب است. در به کار بردن هشتگ BanTerrorOrg# 71درصد کاربران مردان بودند و ۲۹ درصد باقی را خانم‌ها تشکیل می‌دادند. البته شاید ساعت پایانی شب بودن این حرکت را می‌توان دلیلی بر کمرنگ بودن بانوان برشمرد.

با توجه به این‌که شعار شبکه‌های اجتماعی جریان یافتن آزادانه اطلاعات است اما در ماجرای افشاگری رفتارهای منافقین شاهد بودیم که باز هم شبکه‌هایی نظیر اینستاگرام که بازار مکاره محتوای مختلف است دست به حذف و بستن صفحات کاربرانی زد که نظرشان در مورد جنایتکار بودن فرقه رجوی را در پست‌هایی ابراز کرده بودند. این در حالی است که صفحات بسیاری با محتوای غیراخلاقی و خشونت‌آمیز آزادانه دست به انتشار محتوا می‌زنند و حتی صفحاتی وجود دارد که موضوعات سیاسی علیه دولت‌های قانونی را بازنشر می‌دهند.

این نشان می‌دهد آزادی بیان ابزاری برای سرکوب مخالفین است و زمانی که این آزادی بیان بخواهد به نمایاندن چهره واقعی جنایتکاران منجر شود با سانسور مواجه می‌شود. اما با این حال مخاطبان و کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی توانستند در کارزاری مجازی موفق باشند و صدای خود را به گوش جهان برسانند.

آزادی بیان به سبک اینستاگرام

اینستاگرام اقدام به حذف پست «وحید یامین‌پور» علیه منافقین کرد و حتی صفحه مسعود شجاعی طباطبایی (کاریکاتوریست) را به‌خاطر کاریکاتورهایش علیه فرقه تروریستی منافقین ریپورت و از دسترس خارج کرد.

یادداشت از رستگار تقوی

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=15643