• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

بولتون، مریم رجوی را ناامید کرد: موضع آمریکا تغییر در ایران نیست

  • کد خبر : 14683
  • 14 می 2018 - 12:19

در حالیکه فرقه رجوی روی سخنان «بولتون» اعضای فرقه خود را مشغول کرده بود، مشاور امنیت ملی آمریکا با عقب‌نشینی از موضع پیشین خود برای حمایت از تغییر در ایران، مریم رجوی را ناامید کرد و گفت که این سیاست دولت آمریکا نیست.

به گزارش گروه رسانه های فراق، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ای‌بی‌سی‌ نیوز در پاسخ به این سوال که آیا وی رییس‌جمهور ترامپ را برای تغییر نظام در ایران تشویق می‌کند؟ مدعی شده بود: سیاست دولت اینگونه نیست، سیاست دولت ما تضمین این است که ایران هرگز به ظرفیت اقدام هسته‌ای نزدیک نمی‌شود.

بولتون در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان نیز از اظهارات قبلی‌اش فاصله گرفت در حالیکه پیش از این بارها از تغییر نظام در ایران، سوریه و لیبی حمایت کرده بود.

وی گفت: من زمانی که یک فرد کاملا آزاد بودم چیزهای زیادی گفتم، آنها دیدگاه‌های من هستند، اما شرایطی که اکنون در آن قرار دارم این است که مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور هستم. من یک تصمیم‌گیرنده درباره امنیت ملی نیستم.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه تاکید کرد که آمریکا گام‌هایی که ممکن است منجر به یک حمله نظامی شود را بر نمی‌دارد.

به نوشته ایسنا دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه گذشته علیرغم تلاش متحدان اروپایی‌اش برای متقاعد کردن وی به ماندن در توافق هسته‌ای، خروج خود از این توافق را اعلام کرد و گفت که تحریم‌ها علیه ایران را باز می‌گرداند.

رهبران اروپایی پس از اعلام خروج آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک ضمن ابراز تاسف نسبت به تصمیم ترامپ تاکید کردند که در توافق هسته‌ای باقی می‌مانند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=14683