• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

در خواست یکی از رها شده های فرقه ارتجاع رجوی: خانواده ها، نگرانی خود از وضعیت سلامتی جداشده ها را به کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اطلاع دهند

  • کد خبر : 14442
  • 26 آوریل 2018 - 10:26

این سئوالی است که بسیاری از خانواده ها ازخود واز فرزندان وعزیزانشان در آلبانی می پرسند چرا که خبرهای رسیده حاکی از آن است که به بیماریهای این افراد توجه ایی نمی شود وای بسا دستهایی درکار است تا به عمد اینکار انجام شود.

یکی از شایع ترین این موضوعات مشکل دندان پزشکی افراد است که این ارگان افراد را به نزد دکتری می فرستد که این دکتر نه تنها به بیماران رسیدگی نمی کند بلکه با بدترین شکل ممکن با انها برخورد می کند وبا توهین ورفتار غیر مودبانه تنها تلاشش این است که تا می تواند از این طریق پول به جیب بزند.

بیشتر نفراتی که به نزد این دکتر رفته اند بارها با مراجعه به این ارگان مشکل خودشان را واینکه این دکتر بایستی عوض شود وبه انها رسیدگی نمی کند را بیان کرده اند اما متاسفانه نه تنها رسیدگی نشده بلکه پاسخ درستی نیز به آنها داده نمی شود ودر جواب گفته می شود که ما برای شما مشخص می کنیم که نزد چه دکتری بروید.

در همین رابطه لازم به ذکر است که این دکتر قبلا در یک منطقه پایین شهر مطب داشت و تنها کار می کرد اما زمانیکه کار نفرات جدا شده را به او سپرده اند به گرانترین محل شهر رفته است و در یک اپارتمان مجلل وچند دستگاه وست دندانپزشکی برای خود خریداری کرده است وچند دستیار نیز برای خود گرفته است و درازای هر چک و یا کار کوچکی که انجام می دهد چندین امضا از نفرات می گیرد که چند کار انجام داده است و پول ان را می گیرد.

حال این سئوال پیش می آید که این دفتر ومطب جدید واین همه امکانات از کجا و چگونه بدست آمده است وآیا باید قیمت این همه امکانات را نفرات جدا شده بدهند درحالی که انچه که عیان است اینکه در کشور آلبانی انچه که بوفور وجود دارد دندانپزشکی است وهیچ یک مانند این فرد چنین امکاناتی در اختیار ندارند.

واقعا چرا وبه چه دلیل این مشکل وجود دارد وچرا ارگان رمسا که بایستی کارش دنبال کردن مشکل نفرات باشد اینگونه به این دکتر وابسته است. آیا موضوعی در میان است واینکه زد وبندی وجود دارد؟

بنظر می رسد از قبل این نفرات جدا شده خیلی ها به نوایی رسیده اند و به خصوص فرقه وبعد هم این دکتر که نباید نام دکتر براو گذاشت بیشتر به یک قصاب که تنها بفکر درآمد خود است شبیه است.

حال می ماند که خانواده ها تا چه میزان به دنبال فرزندان وعزیزان خود هستند وبه کمیساریای عالی پناهندگی سر این موضوع فشار بیاورند تا از سلامتی عزیزان خود مطمئن شوند چرا که تنها وتنها خود این خانواده ها هستند که بایستی دنبال این موضوع باشند و تا این نقطه آنچه ثابت شده اینکه رمسا چه خواسته وچه ناخواسته چشمان خود را به این مشکل بسته است تا جایی که خانواده ها از ایران دادشان از شکایت عزیزانشان به هواست .

در همین رابطه از تمامی هموطنان و فعالان حقوبشری انتظار داریم که در این رابطه اعتراضات خود را به کمیساریای عالی پناهندگان در ژنو و همین طور به کمیساریای پناهندگی در آلبانی بنویسند و در خواست نمایند که مسائل و مشکلات به خصوص بیماری های افراد جدا شده از فرقه رجوی رسیدگی کنند .

افرادی که از فرقه رجوی رها می شوند با انبوهی بیماری های مختلف مواجه هستند که درون این تشکیلات برای سران فرقه اهمیتی ندارد.

( رمسا ، دفتر کمیساریای پناهندگی در کشور آلبانی  و در شهر تیرانا می باشد )

احمد رضا پور

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=14442