• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

کارشناسان و نمایندگانی از رسانه های آلبانیایی در پارلمان اروپا خواستار شدند: کشورهای اروپایی از اقدامات مسموم کننده فرقه رجوی جلوگیری کنند

  • کد خبر : 14307
  • 21 آوریل 2018 - 10:27

یک کارشناس: من از شما به عنوان شهروندان اروپا می خواهم که بیشترین فشار را بر دولت آلبانی وارد کنید تا ما را از دست این گروه تروریستی عجیب و غریب در امان نگه دارد.

در هفته گذشته، کارشناسان و نمایندگانی از رسانه های آلبانیایی در پارلمان اروپا جلسه ای تشکیل دادند و از کشورهای اروپایی خواستند که در جهت جلوگیری از اقدامات مسموم کننده فرقه رجوی در امور داخلی و خارجی کشورشان به آن ها یاری رساند. نمایندگان پارلمان اروپا، آنا گومز و پاتریشیا لالوند میزبانان میزگرد «تهدید فرقه رجوی در آلبانی» بودند تا این موضوع را مورد بحث قرار دهند.

آنا گومز در سخنانش از نگرانی های خود درباره دسترسی آزادانه عوامل فرقه رجوی به پارلمان اروپا علیرغم سوابق تروریستی اش، صحبت کرد. دیگر شرکت گنندگان نیز در سخنانی مفصل درباره خطری که از جانب فرقه رجوی اروپا به ویژه آلبانی را تهدید می کند، هشدار دادند.

اولسی یازقی،  رییس موسسه رسانه های آزاد در تیرانا در این نشست گفت: نکته کنایه آمیز این است که حکومت آلبانی کسانی را که می خواهند به جهادی های سوریه بپیوند ند تحت پیگرد قانونی قرار می دهد اما برای محدود کردن فرقه رجوی هیچ کاری نمی کند، این موضوع مورد انتقاد رسانه هاست. موضوع دیگر این است که پناهندگان کشورهای دیگر نشان داده اند که مایل هستند جذب جامعه آلبانی شوند . اعضای فرقه رجوی نمی خواهد جذب شود. آن ها به عنوان یک گروه تروریستی به اینجا آمده اند و در آینده اقدامات تروریستی انجام خواهند داد. آن ها در یک قرارگاه شبه نظامی زندگی می کنند و رهبر شان مریم رجوی هر روز با درخواستش برای جنگ علیه یک کشور دیگر قوانین آلبانی را نقض می کند. این باعث شده است که رهبران سنی سوال کند که اگر مجاهدین می توانند جهاد را پی بگیرند، چرا ما نمی توانیم؟

این نشست به طور تصادفی درست ۲۶ سال پس از حمله های همزمان فرقه رجوی به مواضع دیپلماتیک ایران در سیزده کشور بر گزار شد. عوامل فرقه رجوی تا کنون بارها مواضع دیپلماتیک جمهوری اسلامی در خارج از مرزهای ایران را هدف حمله قرار داده اند. در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره فرقه رجوی در سال ۱۹۹۷ آمده است: «در آوریل ۱۹۹۲ فرقه رجوی حملاتی علیه سفارت های ایران در سیزده کشور مختلف به راه انداخت تا توانایی خود برای اقدام به حملات گسترده در خارج از مرزها را به رخ بکشد.»

شبکه کانادایی جستجو درباره تروریسم حمله فرقه رجوی  به سفارت ایران در اوتاوا را موفق توصیف می کند: « در پنجم آوریل ۱۹۹۲، حدود ساعت ۱۲:۱۸ بعد از ظهر سفیر ایران و دیگر کارمندان سفارت در اوتاوا هدف حمله قرار گرفتند. گروهی از اعضا و هواداران فرقه رجوی که بیرون سفارت ایران در اوتاوا تظاهرات می کردند، با استفاده از میله های آهنی و پتک به زور وارد ساختمان سفارت شدند. ان ها به سفیر ایران حمله کردند و شش نفر دیگر را مجروح کردند و خسارات شدیدی به سفارتخانه وارد کردند. بیست و نه نفر در رابطه با این حمله متهم شدند. بیست و یک نفر از آن ها محکوم شدند، دو نفر برای حمله با اسلحه و بقیه با اتهام های کمتر.»

این حمله ها شامل دفترحافظ منافع جمهوری اسلامی در  سازمان ملل در نیویورک نیز می شد. حمله به سفارت ایران در کانبرا در استرالیا نیز شدید بود و برخی از کارمندان شدیدا مجروح شدند.

با توجه به سوابق هولناک فرقه رجوی در رفتارهای خشونت آمیز، به نظر کاملا طبیعی و منطقی می رسد که روزنامه نگاران و کارشناسان آلبانیایی همچون اولسی یازقی به پارلمان اروپا توصیه کنند که درباره حضور فرقه رجوی در اروپا هوشیار باشند. یازقی در ادامه صحبت هایش در پارلمان اروپا گفت: « اتحادیه اروپا که در آلبانی نفوذ زیادی دارد باید از دولت آلبانی بخواهد که فرقه رجویرا ملزم کند که جهاد خشونت آمیزشان  را ترک کنند وبا جامعه ما هماهنگ شوند و ارزش های دمکراسی را بپذیرند. فرقه رجوی باید ارعاب، فراخوان برای تروریسم، دروغ گویی و نشر جعلیات در آلبانی را کنار بگذارد. آن ها باید سازمان شبه نظامی شان را منحل کنند. و اگر مریم رجوی و کسانی چون استروان استیونسون با ما مخالف هستند، باید به شیوه ای دمکراتیک با ما مذاکره کنند. باید بیایند و با ما مناظره کنند. من از شما به عنوان شهروندان اروپا می خواهم که بیشترین فشار را بر دولت آلبانی وارد کنید تا ما را از دست این سازمان تروریستی عجیب و غریب در امان نگه دارد»

مزدا پارسی

انتهای پیام / انجمن نجات مرکز فارس

 

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=14307

نوشته های مشابه

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود

09آوریل
سپیده‌دمِ سپهبد
گذری بر زندگی شهید صیاد شیرازی

سپیده‌دمِ سپهبد