• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مروری بر اقدامات فرقه تروریستی رجوی در سالی که گذشت

  • کد خبر : 13917
  • 29 مارس 2018 - 8:40

سال ۱۳۹۷ در حالی آغاز شد که  در یک سال گذشته فرقه تروریستی رجوی (منافقین) تلاش کرد تا با استفاده از تحولات داخلی و خارجی به حیات خود ادامه دهد. با این حال بررسی وقایع یک سال اخیر نشان از تداوم ناکامی‌های این فرقه رجوی دارد. براین اساس در نوشتار حاضر به بررسی اقدامات و استراتژی‌های فرقه رجوی در یک سال اخیر خواهیم پرداخت.

اولین اقدام فرقه تروریستی رجوی در سال ۹۶ تلاش برای تحریم انتخابات بود. از این رو در رسانه‌ها و سایت‌ها و فضای مجازی تمرکز بر مشارکت نکردن مردم در انتخابات در دستور کار این فرقه رجوی قرار گرفت. فرقه رجوی در روزهای منتهی به انتخابات تلاش می‌کرد تا این مسئله که مردم از نظام خسته شده و دیگر در انتخابات شرکت نمی‌کنند را مدام تبلیغ کند. با این حال بعد از برگزاری انتخابات و شرکت گسترده مردم در آن فرقه رجوی منافقین نه تنها این مسئله را نادیده گرفت بلکه سعی کرد تا با تبلیغ این مسئله که کلیت نظام دچار چالش است، شرکت در انتخابات که به معنی مشارکت مردمی در چارچوب نظام اسلامی است را نفی کند. در واقع فرقه رجوی دو استراتژی را در پیش گرفت. یکی تلاش برای تحریم انتخابات که به شکست انجامید و دومی القای این مسئله که کمکی به افزایش سرمایه اجتماعی در جمهوری اسلامی نکرده و حکومت رو به نابودی خواهد بود.

در مورد استراتژی دوم مشخص است که نوعی کوشش برای جلوگیری از سرخوردگی اعضای خود فرقه رجوی در آن دیده می‌شود چرا که مسئولان منافقین نمی توانند در توجیه اینکه تا چندی قبل مدام از تحریم انتخابات دم می‌زنند اما مردم بدون توجه به آنها در انتخابات شرکت کردند، استدلالی ارائه کنند از این رو با فرار رو به جلو سعی می‌کنند به اعضای خود القا کنند که جمهوری اسلامی رو به اضمحلال است تا حداقل انسجام دورن این فرقه تروریستی حفظ شود.

با این حال گردهمایی سالانه فرقه رجوی در پاریس در تیرماه ۱۳۹۶ در نشان دادن ماهیت وابسته این فرقه کمک بسیاری کرد به طوری که برگزاری این نشست را می‌توان تایید بیش از پیش وابستگی آن‌ها به امریکا و برخی کشورهای عربی مانند عربستان دانست. در این گردهمایی مسئولان فرقه رجوی درباره استراتژی خودشان اعلام کردند که برای مقابله با جمهوری اسلامی باید اتحادی از کشورهای اروپا و آمریکا و همچنین کشورهای منطقه به وجود بیاید. با این حال فرقه رجوی در این نشست در نشان دادن وابستگی پا از این هم فراتر گذاشته و برای خشنودی رژیم عربستان اعلام کرد که ایران باید از فرقه رجوی همکاری اسلامی اخراج شود. هر چند فرقه رجوی منافقین از مدت‌ها قبل به صورت مخفیانه با سعودی‌ها در ارتباط بود اما در دوسال اخیر  همزمان با افزایش تنش‌ها بین ایران و عربستان فرقه رجوی وابستگی خود را به سعودی‌ها علنی کرده و مواضعی را در راستای این حکومت اتخاذ می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به تلاش‌های سعودی‌ها برای تحریم کردن سپاه اشاره کرد که دقیقا فرقه رجوی منافقین در گردهمایی خود براین مسئله تاکید کردند.

سال ۹۶ سال شکست داعش در عراق و سوریه بود که در آن نقش ایران بسیار پررنگ بود همین مسئله سبب شد تا آمریکا و عربستان احساس خطر کرده و  مقابله با سپاه را در دستور کار قرار دهند. در این راستا فرقه رجوی منافقین خلق را نیز در این پروژه با خود همراه کردند به طوری که در این سال، فرقه رجوی منافقین یکی از منادیان تبلیغ علیه سپاه بود به طوری که مدام بر تحریم‌های هرچه بیشتر سپاه پاسداران تاکید می‌کرد. از این رو سال ۱۳۹۶ را می‌توان به عنوان سالی که در آن بیش از گذشته فرقه رجوی منافقین به حکومت‌های غربی و به خصوص حکومت‌های مانند عربستان وابسته شد یاد کرد.

با این حال مهم ترین تلاش  مذبوحانه فرقه رجوی را می‌توان تلاش برای استفاده از ناآرامی‌های دی ماه عنوان کرد. در این ماه که ناآرامی هایی در برخی از شهرهای کشور ایجاد شد، مسئولان جمهوری اسلامی با دادن حق اعتراض به افرادی که نسبت به وضعیت معیشتی خود اعتراض داشتند بین آن‌ها و براندازان تفکیک قائل شد اما فرقه رجوی منافقین تلاش کرد تا نشان دهد که تمامی اعتراضات اصل نظام جمهوری اسلامی را هدف گرفته و به زودی با تداوم آن‌ها شاهد نابودی جمهوری اسلامی خواهیم بود. فرقه رجوی برای دستیابی به این هدف تخیلی خود افراد وابسته به خود را روانه تجمع‌ها کرده تا از این طریق بتواند این تجمع‌ها را به سوی رادیکال شدن سوق دهد. در این باره مریم رجوی به صراحت گفت که در اغتشاشات در دی‌ماه در ایران رخ داد، محصول کار آن‌ها بوده و هدف از این کار نابودی جمهوری اسلامی بوده است. اما تلاش برای ایجاد ناآرامی در ایران را نباید فقط منحصر به تصمیم این فرقه دانست بلکه مروری بر مواضع برخی از کشورهای منطقه مانند عربستان نشان دهنده دست‌های پنهان آن‌ها در این ماجرا است.

با وجود تلاش‌های این فرقه رجوی برای بهره برداری از شرایط ناآرامی‌های دی ماه، جالب اینجاست که حتی افرادی که در این تجمعات غیرقانونی شعارهای ساختار شکنانه می‌دادند حتی نامی از مسئولان این فرقه رجوی نبردند. در واقع با وجود اینکه این فرقه رجوی در این ماه مدام سعی می‌کرد خود را به عنوان لیدر معترضان نشان دهد، اما در عمل هیچ فردی حتی تجمع کنندگان نیز آن‌ها را جدی نمی گرفتند که این مسئله به خوبی جایگاه آن‌ها را حتی در بین براندازن نظام نشان می‌دهد.

در واقع بعد از شکست عربستان در عراق، سوریه و یمن، مسئولان این رژیم به صراحت اعلام کردند که در تلاش هستند تا ناآرامی‌ها را به درون مرزهای ایران منتقل کنند از این رو تحریک قومیت‌ها و رادیکال کردن مطالبات اجتماعی را به وسیله افراد وابسته به خود را در دستور کار خود قرار دادند. در این بین یکی از فرقه رجوی هایی که بدون چون و چرا و در نظرگرفتن بعد ملی گرایی حاضر شد، خود را در اختیار سعودی‌ها قرار دهد فرقه رجوی منافقین بود. از این رو می‌تواند ردپای سناریو آمریکایی‌سعودی در رادیکالیزه شدن نارآمی‌های دی ماه را دید. در این میان فرقه رجوی منافقین نقش پیاده نظام را برای این رژیم‌ها ایفا کرده و سعی کرد تا با دامن زدن به اغتشاشات بسترهای سوریه شدن ایران را فراهم کند. هر چند این استراتژی فرقه رجوی منافقین نیز مانند سایر استراتژی‌های آن‌ها با حضور مردم در صحنه به شکست انجامید.

همچنین در سال ۹۶ فرقه رجوی تلاش کرد تا همچنان با دو کارت پرونده هسته ای ایران و تبلیغ این مسئله که جمهوری اسلامی به دنبال بمب هسته ای است و همچنین توسل به جناح تندرو جمهوری خواهان و ترامپ رئیس جمهورآمریکا در صحنه بین المللی حیات خود را حفظ کند. با این حال نبود شواهدی مبنی بر تایید ادعاهای این فرقه رجوی درباره فعالیت‌های هسته ای ایران سبب شد تا در استفاده از کارت اولشان موفقیتی کسب نکنند. در سال ۹۶منافقین سعی کردند تا با استفاده از لابی رژیم صهیونیستی خود را به جمهوری خواهان نزدیک کنند اما در همین مسئله نیز ناکام مانند چرا که آمریکایی‌ها نشان دادند که بیشتر از اینکه آن‌ها را جدی بگیرند ترجیح می‌دهند از این فرقه رجوی به عنوان ابزاری برای چانه زنی و جاسوسی علیه ایران استفاده و هیچگاه حاضر نیستند به آن‌ها به چشم بازیگری موثر در ایران نگاه کنند.

در نهایت بررسی استراتژی‌های فرقه رجوی در سال ۱۳۹۶ نشان دهنده تداوم فرو غلتیدن این فرقه رجوی در کشورهای غربی و رژیم‌هایی مانند سعودی است. در این سال فرقه رجوی سعی کرد تا بدون در نظرگرفتن حفظ تمامیت ارضی کشور در پازل کشورهایی که به دنبال تجزیه ایران هستند بازی کرده تا بتواند چندی دیگر به فعالیت خود ادامه دهد هر چند باید یادآوری کرد که این اولین باری نیست که این فرقه رجوی دست به چنین اقدامی می‌زند چرا که همین فرقه در دهه ۶۰ و در زمانی که عراق به خاک ایران تجاوز کرده بود، به این کشور رفته و با در اختیار قراردادن افرادش خودش را به ستون پنجم دشمن تبدیل کرده بود. اما نکته اینجاست که باز هم در پیش گرفتن چنین استراتژی هایی کمکی به این گروهک تروریستی نکرده و همچنان بر منفوریت این فرقه رجوی در ایران افزوده شد.

یادداشت از دکتر سیدمحسن موسوی زاده

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=13917

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی