• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

«اشرف ۳» خیلی زودتر از آنچه به نظر می رسید به سمت اضمحلال سو گرفته است

  • کد خبر : 13833
  • 24 مارس 2018 - 10:30

یکی از اصلی ترین محاسن و نعمت های حضور در عراق و « اشرف ۱» برای فرقه رجوی این بود که محیطی ایزوله شده را در اختیار رجوی و سران فرقه قرار داده بود و به قول رجوی محیطی استریلیزه شده فرقه ای را مهیا کرده بود که در عین دور نگه داشتن کلیه اعضا از جهان هستی، با مداخله های پی در پی رجوی و انضباط ایدئولوژی فرقه ای اش و با ایجاد هیجانات روحی و روانی امکان تعارض بالقوه اعضا را به سادگی اسیر سحر و افیون مدینه فاضله ای می کرد که مستی حضور درآن جهان فاضله بروز هر گونه تعارضی را از مغز و روح و روان اعضا می ربود.
آن موقع ، در و تخته با هم چفت بود . شرایط محیطی و عوامل بیرونی به نفع رجوی بود ، شرط و مبنا بر هم منطبق شده بود، مسلخ و سلاخ هر دو وجود داشتند ، مسعود رجوی و «اشرف ۱» در عراق در کنار هم وجود داشتند.


ولی اکنون ، فرقه رجوی در آلبانی اشرف ۳ را اعلام کرده است . با این تفاوت که آن محیط ایزوله قبلی در دسترس نیست . و یا اگر هم در میان کوههای آلبانی مقری (‌سابقا نظامی ) تدارک دیده شده باشد. شرایط درونی ، روحی و روانی اعضا پس از گذار از اشرف ۱ و اشرف ۲ و مدت ۲ سال زندگی در قلب شهر آلبانی عوض شده است و به هیچ وجه همانند گذشته اسیر سحر و افیون مدینه فاضله رجوی نخواهد شد و از همه مهمتر مسعود رجوی حضور ندارد .

عدم حضور وی در این سالیان ، روح کاریزمای فرقه ای آن سیستم که مبنای ایجاد تخیلات و هیجانات آن جهان خود ساخته فاضله است را کم دارد .
بنابراین ، نه مبنایی وجود دارد و نه شرطی ، برای همین است که سران فرقه رجوی در آلبانی هر مسیری را که پیش می گیرند لاجرم با واگشت های جدی ای از طرف اعضا روبرو می شوند . دقیقا مانند خودرویی است که فرمان آن گیج است ، فرمان دادن های منطقی الزاما جهت گیری های پیش بینی شده را به ارمغان نمی آورد …
آنچه به گوش می رسد ، زمزمه آشفتگی درونی در اشرف ۳ است . فرقه رجوی که اعضا را با وعده یکساله ( گویا تا اسفند ۹۷) راضی به امضا تعهد انتقال به اشرف ۳ کرده است، در مقابل ساخت و سازهای امنیتی و… به شدت مورد شک و تردید و بازخواست نیروها قرار گرفته است .که اگر قرار است تا اسفند ۹۷ نظام ایران سرنگون شود ، پس این ساخت و سازها برای چیست!
از طرف دیگر ، به گوش رسیده است جلسه ای با حضور مسئولین بالای فرقه با رده fj برگزار شده است و به آنها ابلاغ شده است که حداقل تا یک سال آینده نباید به کسی اجازه جداشدن از فرقه داده شود . در این رابطه دستورالعملی برای تردد اعضا در خارج از پایگاه اصلی تنظیم شده است که نفراتی جهت کنترل اعضا همراهشان تردد نمایند .
از طرف دیگر به منظور تخلیه فشار روانی توصیه شده است ، به اعضای ناراضی اجازه تماس تلفنی با خانواده هایشان داده شود.
از قرار معلوم اشرف ۳ خیلی زودتر از آنچه به نظر می رسید ، به سمت اضمحلال و ازهم پاشیدگی سمت و سو گرفته است .

انتهای پیام/ انجمن نجات مرکز تهران

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=13833