• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

روایت مادر شهید رجب بیگی از به شهادت رساندن فرزندش توسط منافقین

  • کد خبر : 12495
  • 07 ژانویه 2018 - 12:05

مادر شهید رجب‌بیگی معتقد است که فرزندش شبیه به سوره‌های قرآن است، مجاهدی که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی توسط منافقین به شهادت رسید.

به گزارش فراق، جمعی از اعضای جامعه قرآنی به نیابت از اساتید، حافظان و فعالان قرآنی کشور و نمایندگانی از سازمان ها و نهادهای قرآنی به منزل شهید «مهدی رجب بیگی» از دانشجویان مبارز علیه رژیم طاغوت و از فعالان عرصه قرآنی رفتند. شهید رجب بیگی از شهدای شاخص ولایتمدار، دشمن شناس، با بصیرت، استکبارستیز و از فاتحان لانه جاسوسی بود که به دست عوامل منافق و فتنه به شهادت رسید.

برادر شهید رجب بیگی در این دیدار درباره زندگی‌نامه برادرش گفت: شهید مهدی رجب بیگی در سال ۱۳۳۶ به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید، یعنی ۲۴ سال عمر کرد و در پنجم مهر ماه به دست منافقین در تهران ترور شد. گروه های معاند به خیال اینکه بتوانند با مبارزات مسلحانه مقابل مردم و انقلاب بایستند، به خیابان آمدند. از جمله محل تجمعات آن ها جلوی بیمارستان مدائن بود که مهدی در مسیر خود به سمت جهادسازندگی واقع در میدان انقلاب، مورد شناسایی قرار گرفت و ترور شد.

وی ادامه داد: مهدی مسئول دفتر جهاد سازندگی در آن زمان بود. همزمان در مدارس جنوب شهر تهران در منطقه ۱۶ به صورت داوطلبانه تدریس می کرد. یک گروه خودجوش در مناطق محروم تهران تشکیل شده بود که دانش آموزان جنوب شهر تهران را برای رسیدن به مدارج علمی و دانشگاهی تربیت می کرد.

برادر شهید رجب بیگی تصریح کرد: مهدی سال ۵۴ به دانشکده فنی دانشگاه تهران رفت و یکی از اعضای انجمن اسلامی شد، و آنجا تصمیم گرفتند حرکتی را برای مقابله با توطئه آمریکا ترتیب دهند که منجر به تسخیر لانه جاسوسی شد.

وی در رابطه با ارتباط شهید رجب بیگی با قرآن افزود: مهدی شدیدا با قرآن مانوس بود و تلاوت قاریان برجسته را دوست داشت. مطالبی را برای جوانان با عنوان «قرآن بخوان»  نوشت که به چاپ رسید. در شب های نزدیک به شهادتش سوره فجر با صدای منشاوی را زیاد گوش می داد و حالت های عرفانی به خود گرفته بود. شهید علم الهدی، شهید فروزانفر، شهید فروزش، شهید شهشهانی از جمله دوستان او بودند که در هویزه به شهادت رسیدند.

به نوشته خبرگزاری دفاع مقدس، مادر شهید رجب بیگی در جمع فعالان قرآنی با تشکر از حضور دوباره مسئولان یادواره سوره های سرخ با بیان نکاتی از زندگی شهید گفت: مهدی شبیه سوره های قرآن بود و هنوز هم که هنوز است کسی نتوانسته کامل او را بشناسد. قرآن را در زندگی اش پیاده می کرد و با دشمنان قرآن به خصوص آمریکا و منافقین به شدت مخالفت می کرد.

وی افزود: در همان سن کمش هر چه داشت و نداشت تقدیم اسلام و انقلاب کرد. با همه کار و گرفتاری که داشت برای مردم مستضغف، نفت یا نان می خرید. توفیق و سعادت خداوند بود که به شهادت برسد.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=12495